Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 16:28   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg kunne sikkert brukt det om jeg våknet en morgen og det plutselig var pent og rent her.

Men jeg er ikke ening at man ikke kan si til noen at de er en engel, altså, sånn generelt sett, og blir litt overraske over å lese at noen (husker ikke hvem) ble fornærmet(?) over å ha blitt fortalt at man gjorde en vikti jobb som vaskehjelp. Man trenger jo ikke å ta alt opp i verste mening, det er jo mulig at personen bare hadde lyst til å si noe hyggelig til en og vise at h*n satte pris på jobben som ble gjort. Jeg kan finne på å si til barnevakten vår at hun er en engel når hun stille opp på timers varsel, uten at det ermet forsøk på å degradere jobben hun gjør. Men jeg kaller henne ikke barnevaktengelen vår, altså.

Det var meg som sa det, og hvis jeg bare hadde hørt noe slikt én gang, hadde det vært uproblematisk, men det ble sagt slike ting ofte. Som i: gjerne flere ganger i uka, og gjerne fra de samme folkene, gang på gang.

Det er trenden i det som gjør det irriterende og som, for meg, viser at mange har helt spesielle holdninger til renholdere. Som sagt, hvem ville fortalt en rørlegger eller barnehagepedagog at "jobben du gjør er jammen viktig" som et kompliment? Det er jo aldeles opplagt, så når folk til stadighet fortalte meg at jobben jeg gjorde var viktig, føltes det som det de egentlig sa var "jobben du gjør har ingen status, men den er veldig viktig, så derfor understreker jeg at den er viktig, slik at du skal skjønne at jeg verdsetter deg selv om du har et absolutt lavstatusyrke".

Jeg tror selvsagt ikke at noen tenker slik bevisst, men at holdningene ligger der underbevisst er jeg ikke et sekund i tvil om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat