Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Jøss, er det virkelig så vanlig å rødprikke på grunn av skrivefeil at en ganske ny bruker har fått flere slike? Det overrasker meg; det er ikke så mange rødprikker som gis her, og hvis det har blitt en kultur for å rødprikke for denslags, synes jeg det er flott at du tar det opp her, m^2.
Jeg synes man skal være veldig tilbakeholden med å rette skrivefeil dersom man ikke er sikker på at vedkommende vil ha dem rettet - og at om man absolutt vil fortelle noen at noe de skriver er feil, kan man gjøre det på en hyggelig måte.
Og generelt synes jeg man kan være ekstra forsiktig med å rødprikke nykommere, dersom de ikke er aggressivt uoppdragne. Det er hyggelig med nye folk, så vi kan gjerne være litt velkommende og generøse, og det er greit at tonen her kan være litt aggressivt spøkefull (eller spøkefullt aggressiv), men man bør huske på å gi folk litt tid på seg til å bli husvarme, og så bør man ha i bakhodet at det kan oppleves mye mer aggressivt å bli kritisert/"angrepet" av en av de etablerte på forumet enn det kanskje er ment som.