Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-10, 09:45   #159
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er ikke enig i at man har noe øst-vest-skille (eller tilsvarende) i Trondheim. Man har selvsagt bydeler som er dyre (og der de pengesterke bor) og bydeler som er mer belastet, men du skal være ganske lommekjent i Trondheim for å kunne skille mellom hva som er snobbete og dyrt og hva som er "mindre attraktivt". Favoritteksempelet mitt er Øvre allé, som har noen av de virkelig praktfulle villaeiendommene i Trondheim. En av dem var lagt ut for salg til 12 mill tidligere i år. Denne gata treffer Singsakerbakken i enden, som inntil for noen få år siden var det nærmeste man kom en slum i Trondheim og som fortsatt i hovedsak huser studenter.

Og sånn er det i hele Trondheim: de "pene" bydelene ligger godt spredt mellom de ikke fullt så pene og de temmelig frynsete. Jeg har aldri hørt noen hevde at man helst bør bo på øst-, vest-, sør- eller nordsiden av byen, sånn generelt. Det er i så fall vanligvis "fordi det er så mye snø på vestsiden" og ikke fordi nabolaget er så mye bedre i øst.

Derfor synes jeg fortsatt at dette øst-vest-skillet i Oslo er veldig fascinerende.

Men det betyr jo at skillet er der, det er bare ikke så geografisk sortert som i Oslo.