Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-10, 17:48   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?


Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Min barndoms krumkaker har en oppskrift som er veldig lett å huske (jeg har et blogginnlegg om dem også). De er dessuten veldig gode, og veldig tynne og sprø.

Krumkaker

Vei opp ønsket antall egg
Vei opp like mye sukker, pisk eggedosis
Rør i like mye mel
Bland i like mye smeltet smør

Stekes i krumkakejern, krummes til kremmerhus så snart de tas ut av jernet. Kan eventuelt formes til skåler ved at kaken legges over et opp-ned melkeglass og man raskt hvelver en litt større skål over den.

Men duh: Rør i like mye mel som hva? Som i egg, gram?
Jeg gikk for 56g egg, 56g sukker, 56g hvetemel og 56g smør.
Jomfrukaken gikk i bosset (flett nytt jern) mens nr 2, premierekaken, ligger og godgjør seg mellom to skåler ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat