Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-10, 13:34   #97
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jean Paul = østkantstil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hummer-tettheten (om man kan si noe slikt om et kjørtetøy det kanskje finnes en håndfull av) har jeg inntrykk av at er tettest på vestkanten.

Jeg føler at de hører til på øst, men gjerne i de yttre strøkene. Jeg jobbet i øst (i 13 år) og bodde i vest før vi flyttet.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke det er noe vits i å bli snurt i denne tråden. Det er ikke slik at folk fra vestkanten vet best, eller omvent. Ei heller om at klærne og stilen til noen er bedre enn andres. I ulike sosiale lag, subkulturer, områder etc. danner det seg ulike stiler. Det som er akseptert innen ett miljø, er fullstendig ut i ett annet. Det betyr ikke at ett av miljøene har rett. Det finnes like mye "snobberi" på begge kanter av byen i forhold til klesdrakt.

Jeg er helt enig, det er mye av klesstilen på østkanten som jeg skulle ønske at jeg hadde litt mer av til tross for at jeg hele tiden i Oslo har bodd på et snobbete sted i vest. Det er mye klesstil (og hestehaler) på vestkanten som jeg humrer til, men ubevisst så påvirkers jeg nok av den klesstilen som jeg ser mest rundt meg.

Men tilbake til HI, jeg var ikke klar over at JP var et "gammelt" merke og at det startet på vestkanten (ettersom jeg ikke bodde i Norge da), takk for opplysningen!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat