Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-10, 21:14   #90
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Det er ikke alle fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast. Og det å f.eks parkere bil på vegne av en hc-bruker synes jeg må være helt ok - så lenge hc-brukeren skal komme seg tilbake til bilen. Dermed vil friske folk kunne gå ut av en bil med hc-bevis.

Jeg husker for øvrig ubehagelige opplevelser fra da jeg var barn, og ute med et familiemedlem som hadde hc-bevis. Folk som slang dritt på tross av at det lå et hc-bevis i frontruta. Det er ikke alle smerter og fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast, og jeg synes ikke man skal måtte legge fram diagnoser og begrunnelse for hc-politiet™ ute på gata. Det finnes en del av dem. *erfart*

Jeg har hatt stor nytte av HC-bevis og følgelig parkert en del på HC-plasser, men har heldigvis ikke bruk for det lenger. Jeg skjønner jo nå at jeg antageligvis har skapt sinne hos folk i den perioden hvor jeg kom meg ganske glatt ut av bilen. De samme folka så ikke nødvendigvis tårene som spratt da jeg prøvde å karre meg tilbake i bilen. Eller når jeg ble stående fast midt i butikken, uten å klare å komme meg verken hit eller dit.

Jeg synes ikke at det er ok å parkere på HC-plasser uten bevis, eller å bruke disse til venting. Min erfaring er i motsetning til andre i tråden at den type plasser ofte fylles opp, men det varierer nok fra sted til sted.