Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?
Opprinnelig lagt inn av Arona, her.
Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka. 
Det er ikke alle fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast. Og det å f.eks parkere bil på vegne av en hc-bruker synes jeg må være helt ok - så lenge hc-brukeren skal komme seg tilbake til bilen. Dermed vil friske folk kunne gå ut av en bil med hc-bevis.
Jeg husker for øvrig ubehagelige opplevelser fra da jeg var barn, og ute med et familiemedlem som hadde hc-bevis. Folk som slang dritt på tross av at det lå et hc-bevis i frontruta. Det er ikke alle smerter og fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast, og jeg synes ikke man skal måtte legge fram diagnoser og begrunnelse for hc-politiet™ ute på gata. Det finnes en del av dem. *erfart*
Jeg har hatt stor nytte av HC-bevis og følgelig parkert en del på HC-plasser, men har heldigvis ikke bruk for det lenger. Jeg skjønner jo nå at jeg antageligvis har skapt sinne hos folk i den perioden hvor jeg kom meg ganske glatt ut av bilen. De samme folka så ikke nødvendigvis tårene som spratt da jeg prøvde å karre meg tilbake i bilen. Eller når jeg ble stående fast midt i butikken, uten å klare å komme meg verken hit eller dit.
Jeg synes ikke at det er ok å parkere på HC-plasser uten bevis, eller å bruke disse til venting. Min erfaring er i motsetning til andre i tråden at den type plasser ofte fylles opp, men det varierer nok fra sted til sted.