Sv: To bilete som seier ein del
Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.
Det er ei etablert oppfatning i klimavitskapen at temperaturauken i størst grad kjem til å skje i polare strøk.
Ja, det er godt mulig jeg har misforstått noe i artikkelen også. Den omhandlet også litt hvor opptatt folk var av klimaet, så da er det vel også mer naturlig å ta opp andre strøk enn nordpolen. Men når du sier polare strøk, mener du da nordpolen og sørpolen? 
Opprinnelig lagt inn av Didjeridust
Nett kva du siktar til med ozon-laget kjenner eg ikkje til, men eit ope ozonlag vil "lekka varme" ut av atmosfæra
Jeg rotet nok en del. Men det jeg reagerer på primært er at det har vært en rekordvarm sommer i Australia i fjor (og de mener den kommer til å bli rekordvarm i år også), i tillegg så er det jo dette med svekkete ozon-lag i Australia (hudkreft har jo eksplodert der nede som følge av dette, mener jeg). Så det jeg reagerer på at Australia er såpass lyst på kartet du viser (mulig at jeg mister noen fargenyanser på min skjerm?)