Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-10, 19:46   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tredagers er en myte (SA)

Nå gjelder denne studien forholdene i ėn bedrift, da, så jeg vet ikke helt hvor myteknusende den kan sies å være. Jeg jobber i en stor statlig IA-organisasjon, og jeg har aldri vært i tvil om at "tredagers" ikke forekommer i nevneverdig grad her. I organisasjonen min er det stor grad av frihet i forhold til arbeidsdager og mulighet til å ta seg fri. Hvis jeg trenger å ta fri en halv dag for å fikse noe, så er det normalt lett å få lov til det. Det er derfor ikke "nødvendig" å misbruke sykedager i min jobb.

Mitt inntrykk er at "tredagers" er noe som (i henhold til myten) forekommer i bedrifter der det er vanskeligere å styre sin egentlig arbeidstid, for eksempel produksjonsbedrifter der man jobber i faste skift. Jeg har absolutt inntrykk av at dette med "tredagers" er noe som er sterkt bransje- og/eller bedriftsrelatert.

Å hevde at man kan drepe en myte etter å ha studert forholdene i én bedrift, er ganske optimistisk.

(Jeg hevder ikke at ikke "tredagers" kan være en myte, altså. Jeg sier bare at det kan man ikke si noe om etter å ha studert én bedrift.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat