Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 16:24   #19
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er velskapt?

Med velskapt tenker jeg at det med første øyekast ikke er noen vesentlige og store fysiske problemer. En manglende finger eller ett øye uten syn er mer enn godt nok for å gå under velskapt, mener jeg. Hvor trekke grensa? Er ikke sikker. Er i grunnen ikke ett ord jeg er vant med å bruke selv. Ett minne jeg har til ordet er da våre første tvillinger ble født i fjor i bare 22.uke(for tidlig til at de ble forsøkt reddet); de levde og så perfekte ut, bare alt for små. Jordmor omtalte de da som "velskapte" selv om de altså ikke var levedyktige.
Jo mer jeg tenker på det jo mindre liker jeg ordet siden det ikke omfavner alle. En baby som blir født med f.eks hjertefeil eller en tarm på feil plass er da like perfekt for foreldrene som en hvilken som helst annen baby.