Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-10, 21:19   #11
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Jeg ville anbefalt en bil med dobbeltklkøtsj automat - det gir en utrolig god komfort, og forbruket går faktisk ned. Pr idag er det Grand Scenic og Touran blant kompakt-mpvene som har slik type gir. Mulig Grand C-max får det (powershift). Ønsker du bensinmotor ville jeg anbefalt Touran. VAGs nye bensinmotorer er veldig fine, og jeg vil si de beste på markedet. Kjørte tidligere i år 1.4 TSI 122hk med DSG-gir og det var en KANONbra drivlinje. Synd at den ikke føres i Touran, av en eller annen merkelig grunn. 1.2 TSI 105hk er sikkert en bra motor, men jeg tror den kan bli andpusten i en så tung bil som Touran. Renault sin 1.4 TCE 130hk er også en veldig fin motor, men har for høyt forbruk og er kun å få med manuellt. Det er mange fordeler med en god og moderne bensinmotor (lydnivå, billigere vedlikehold, registerkjede, kultivert gange, varmeapparat og ikke minst: muligheten til å konvertere til gassdrift og på den måten halvere drivstoffutgiftene).

Velger du diesel er det flere muligheter. VAGs motorer er fine og DSGkassen er kritikerrost. Jeg tror det knappt finnes noen i Norge som kjenner til Renault sin 1.5 DCI/EDC drivlinje, men den er virkelig knallbra. Motor med skikkelig dreiemoment og trøkk og superbra girkasse. Les Motor sin anmeldelse denne uken.
Jeg har også hørt mye positivt om Ford sin nye Powershift automat. Blir spennende å se om den kommer sammen med 115 hk dieselen.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat