Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 21:33   #448
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Slik jeg har forstått det så er tiltaket knyttet til helseproblemet en ting og annen sykdom noe annet. Altså lyver man forsåvidt ikke, men det er dårlig presisert på kortet.

Da en jeg kjenner var til avklaring av restarbeidsevne etter en nakkeskade skilte man i alle fall på om det var nakkeskaden eller influensa som ga fraværet. NAV vet jo allerede om akkurat det man er på tiltak eller rehabilitering for. Det er annen sykdom de vil vite om.

Jeg er enig i alt kie sier. Indirekte ljuger jeg ikke. Det bare stemmer dårlig på en måte. Jeg er ikke i noe tiltak for eksempel.

Det kan virke bagatellmessig for mange sikkert å fylle ut et meldekort hver 14.dag, og det er det sikkert, men det er vel mest alt jeg må ordne med reiseregninger, kvitteringer, meldekort osv. Bekymringer jeg har pga økonomi og på toppen sykdommen som tar så mye energi og oppmerksomhet. Summasummarum så blir det kaos, og i det kaoset har jeg plikter som virker urimelige ut på meg akkurat nå. Men det er min "verden". Jeg syns det må gå an å vise litt skjønn når det gjelder meldekort. NAV kan gi meg plikt til å sende meldekort når jeg er på tiltak og kanskje kan jobbe, mener jeg. Men så lenge livet mitt dreier seg rundt å "overleve" hverdagen og takle kreftbehandlingen så kunne jeg fått lov til å fokusere på det.

Ja, jeg vet det ikke tar mange minuttene å fylle ut meldekortet......men alt til sammen så.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat