Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 17:58   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges største universitet klarer ikke å skrive riktig nynorsk

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Jeg er imot nynorsk, synes det er unødvendig med to skriftspråk. Nå går ungene mine på en nynorsskole, men vi har valgt bokmål for dem.

Sånn tenkte jeg også før, men har forandret mening etterhvert. Eldste går jo på nynorskskole. Vi kunne ikke velge da hun begynte i 1. klasse så det ble nynorsk enten vi ville eller ei, men nå er jeg i grunnen glad for det. Jeg har inntrykk av at de som først og fremst lærer nynorsk, ganske raskt behersker begge målformene, mens de som kun lærer bokmål, sliter mer med nynorsken.
Litt kluss er det når jeg skal hjelpe henne med leksene, siden både jeg og mannen min bruker bokmål og ikke er vant til nynorsk, men det går i grunnen greit.