Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-10, 20:12   #251
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor er du anti-Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Botero, her.

Please perdon me! I am gulty! Jeg har tatt med meg min Halloween tradisjonene fra Colombia, som sikker mange andre utenlanske! Jeg kjøper kun det vanlig kake miks, muffins og snup i matbuttiker, kostimer er bruk flere ganger eller de er hjemme lagget og invitere mine venner norske og ikke norske til en fest. Ingen gå rund og tyger her. For meg er en fest som norske karnaval, ungene klær seg om det de hvil, her er kaptan salbeltan og spiderman popular, og de danser og singer og fåt litt sukker i kropen!
Ok JEg støtte norske tradisjonene også!

Jeg har ikke noe imot at du og andre som kommer fra andre land tar med deg og innvier oss i deres tradisjoner og skikker. Det bidrar jo både til perspektivutvidelse for den enkelte og toleranse generellt.

Men jeg kjenner ikke deg eller noen andre som har tradisjoner for å feire Halloween. Jeg har ingen tradisjoner for å feire Halloween i det hele tatt. Jeg kjenner det kun fra filmer fra Hollywood og hyllene på Nille.

Slik tror jeg det er for de aller fleste etniske nordmenn. Dette er grunnen til at jeg er motstander av denne typen overtaking av tradisjoner. Det blir "tomme" overgangsritualer uten kulturell tilhørighet og mening.

Jeg er åpen for at der finnes nordmenn som føler tilhørighet til denne skikken og har feiret den lenge før det kommersielle hysteriet kom på banen her i Norge, men jeg tør påstå at dette ikke gjelder de fleste.