Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-10, 09:26   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Angående kasting av mat - er maten for billig?

Akkurat der er jeg ganske flink. Middagsrester fryses (fine porsjoner til småguttene dersom vi en annen dag skal ha noe som ikke er så barnevennlig til middag) eller jeg spiser det til lunsj.

Så godt som alt blir spist før det går ut på dato eller blir skjemt. Litt av grunnen til det er at vi ikke har så mye i kjøleskapet til en hver tid. Vi har f.eks ikke så mange pålegg samtidig, slik at vi ikke mister oversikten. Vi skriver ukesmenyer og handler inn til de og siden det viser seg at vi følger disse slavisk, så blir faktisk det vi handler brukt opp.

Vi er seks stykker og jeg merker at det går mye penger på mat, så jeg prøver å være bevisst på hva vi kjøper og hva vi bruker. Jeg har ikke lyst til å hive penger i søpla.

I tillegg er både jeg og mannen oppvokst i hjem der det å hive mat har vært (og er) helt utenkelig. Alt av rester spises der, f.eks kald risengrynsgrøt og kalde kjøttkaker på brødskiva til kvelds. Jeg er ikke helt der da, men kan f.eks spise kalde poteter med salt og pepper til lunsj. (Jeg er glad i poteter, og ikke på lavkarbo-kjøret. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat