Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-10, 14:50   #15
vidarbre
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
vidarbre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen her som eier en Sharan?

Svarer litt på mine egne feil, til info:

-Motor stopper innimellom helt plutselig (mistanke om brytersett på tenningslås)
Rele 109 er et typisk fenomen, loddingene til spolen blir sprekk i, og gjør at motorstyring mister strømmen. Skjer pga varme, og bilen starter etter noen minutter. Man ser at gløding ikke virker når releet ikke virker. Plukk ut releet og lodd over koblingene som ser dårlige ut. Man må ned med deksel rundt sikringsboks, og vippe denne ut. Koster ca 250 om man ønsker å bytte.

-Trinn 1 og 2 på vifte fungerer ikke (motstanden?) Motstand byttet. OK
-Lys til turteller mørkt Lys byttet, OK
-Dieselvarmer virker ikke (må vel ha en liten service, og kobles fra automatikken og til fjernkontroll heller) Har ikke gjort noe ennå
-Håndak for åpning av bakluke virker ikke, kun nøkkel fungerer
Ble i orden da jeg byttet hele kabelbunten på høyre side i døra.
-Sentrallås for venstre bakdør virker ikke (for kort kabel kanskje?)
Bytte kabler til døra, OK. Høyttaleren var også død viste det seg.
-Tåkelys og ryggelys i bakluke virker ikke (for kort kabel her også??)
Ble i orden da jeg byttet hele kabelbunten på høyre side i døra.
-Håndbrekk er svært slakt, og henger seg oppe. (kalipre eller wire? eller begge) Wire var rustet fast på ene siden. Byttet begge wire. OK
-Pussere foran har tullet sier forrige eier, men virker OK nå.
Har nå dødd helt. Motor er fin, og armer går lett, men virket ikke når det var kaldt i starten. Brukte å komme når motor ble varm, men nå er det helt dødt. Ser ut som det er elektronikkortet på motor som er defekt. Motor ser fin ut, hadde alt ute og sjekket. Hastighet 2 skal virke selv om rele er ødelagt, fikk jeg vite på Ford. Må ha ny motor, selges kun som en del.

Et par andre problem nå:
-Lekkasje som ender i passasjerfotbrønn foran, muligens fra torpedo/skjerm. Feilsøk og opptørking startet.
-Motorkraft går i "resonans" med drivverk, helst i 2. gir på litt over tomgang og med såvidt pådrag. Blir så mye nykking at man enten må gi mye gass eller slippe gassen. På tomgang uten pådrag nykker det ikke.

vidarbre er ikke aktiv   Svar med sitat