Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-10, 15:44   #318
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Min erfaring er at det er flere brautende og skråsikre overleger enn pleiere, men jeg går ut fra at det bare var en metafor?

Det vet jeg ikke. I mitt eksempel var det den med størst kompetanse som også var den mest lydhøre og respektfulle. Men man trenger jo ikke å snakke om helsevesen heller. Folk som er drar andre ned finner man jo i alle slags posisjoner og sammenhenger.

En bekjent av meg var litt sånn. Heldigvis ikke mye, men på noen områder. Hun uttalte seg om astma hos barn eller andre helsespørsmål med en skråsikkerhet og overbærenhet at man lett kunne narres til å tro at hun visste nøyaktig hva hun snakket om. Da jeg begynte på sykepleien innså jeg at dama så langtifra hadde så mye peiling som man kunne tro. Og de ukjente faguttrykkene hun hadde strødd om seg hadde hun jo verken uttalt eller brukt riktig. Men jo. Jeg lot meg lure av overbevisningen argumentene ble fremført med og forvekslet det med kunnskap/smarthet. Og de tingene jeg litt mer spørrende hadde nevnt, de tingene som nærmest hadde blitt feid av banen og ledd av... vel, mye av det var faktisk riktig.

Nå prøver jeg å ha slike ting litt i mente. At selv om noen er bøllete, arrogante eller hva har du og "tar rotta på" andre i debatter fordi de er kjappe, fremfører med overbevisning osv. betyr det ikke at de nødvendigvis har rett eller er smartere enn meg. Selv om jeg da kanskje diskuterer med noen som er dyktige til akkurat det. Å vinne ordkrigen.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat