Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-10, 10:45   #296
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er mat godt nok for meg, i alle fall. Jeg googlet og fant ut at det er opp mot 300 kalorier i en bolle. Det svarer til ca. 60 gram Smil, f.eks. I mitt hode er det likevel sunnere med bolle enn sjokolade, i alle fall så lenge man ikke anser hvitt mel som gift.

Det er 8,5 gram fett i én bolle, mot 16 gram fett per 60 gram Smil. Tilsvarende tall for karbohydrater er 46 gram i bollen og 38 i Smilen. Jeg går ut fra at alle karbohydratene i Smil er sukker, mens jeg ser at bare 1/6 av karbohydratene i bollen er sukker - altså ca. 7,5 gram. Sukkerinnholdet i sjokoladen er altså milevis over bollen, også hvis man putter rosiner i bollene.

Men nå er det fryktelig mange boller MED sjokolade og?
Og problemet er vel at mange ikke spiser en bolle, men en 3 pk. Og da er man nesten opp i 1000 kcal på ett måltid. Uten at det i grunn metter alt for mye.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat