Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-10, 11:30   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på bytte av tak

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Nå er jeg ikke sikker på om jeg forstår helt hva du spør om, men prøver meg på svar.

Du kan ikke bytte takpapp og lekter innenfra. Du må ta av taksteinen, som hviler på lektene, som ligger oppå takpappen. Under pappen er det kanskje råte, som må byttes. Dette kan ofte sees innenfra.

Isolering gjøres innenfra. Enten i gulvet på loftet, eller i innertaket på loftet. Når du isolerer må du også passe på å få nok lufting.

Jeg mener isoleringen, ja. Vi kunne absolutt trengt å isolere, det er vel 3 cm isolasjon og vi bruker loftsetasjen til bl.a 2 soverom, så det hadde virkelig vært kjekt med mer isolasjon. Kottene på kneveggen er uisolerte, og der trekker det fra et par av døråpningene.

Så når folk da sier at vi bør isolere samtidig som vi bytter tak skjønner jeg ikke at det kan være noe fornuftig/arbeidsbesparende, i og med at isolasjonen blir lagt innenfra?