Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-10, 01:43   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør skolene ha høstferie?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, jeg mener at barna bør ha høstferie.

1)Hvorfor mener du i såfall det du mener?
Fordi jeg syns barndommen bør innebære en god del fritid og suse-bort-tid. Majoriteten av norske barn institusjonaliseres fra de er ganske små, og jeg syns lange ferier og endel fri er viktigere enn noensinne. Derfor gjør jeg også mitt ytterste for at ferier blir ferier og bruker bare skolens/barnehagens ferietilbud når det er strengt nødvendig.
...............

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er viktig å dele semesteret i to, og synes derfor at ungene godt kan ha høstferie. Jeg synes dog at den godt kunne vært lagt til november i stedet for oktober, og aller helst burde man kunne ta ut ferien i en valgfri uke i løpet av for eksempel en treukersperiode.

.......................

Jeg synes høsten er lang. Det er ingen røde dager før 25.12 og på skolen var det plandager før skolestart og ingen andre fridager enn høstferien.
Ferien kunne godt ha vært noen uker senere.

I år skal jeg ha to ferie/avspaseringsdager så onsdag og torsdag har jeg fri(fredag er fridag) og det har ungene og jeg gledet oss til.

Jobber i privat barnehage.