Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-07, 09:37   #15
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Desembermammas innlegg er godt, saklig og oppklarende, syns jeg. Nå har jeg så vidt jeg vet verken blitt innrapportert eller havnet i spesielt mye bråk her da, men...

Jeg var ikke mye på NM, kanskje fordi barna mine er litt for store, det var ikke så interessant der. Prikke-systemet syns jeg var og er litt merkelig, og jeg er ikke helt vant til å bruke det ennå. Men det jeg syns er litt merkelig her er at de røde prikkene sitter utrolig løst. I stedet for å diskutere i tråden kommer det røde prikker og underlige hentydninger. På NM tror jeg ikke jeg fikk en eneste rød prikk. Der opplevde jeg prikkesystemet som et klapp på skulderen nå og da, og brukte det også sånn. Her føler jeg at noen bruker prikkesystemet til å servere små "stikk" mer eller mindre unntatt offentligheten, og når de gjør det på den måten så går det heller ikke an å diskutere videre.

I tillegg må jeg si at jeg syns det er et annet merkelig fenomen som skjer, og det er når en diskusjon blir opphetet. Jeg prøver intenst å forholde meg saklig, og det skal veldig mye til før jeg hisser meg opp eller blir fornærmet. Men det virker nesten som om at når temperaturen først er blitt høy er det ingenting som provoserer mer enn at "motparten" fortsetter å forholde seg saklig! Jeg er usikker på om det er et forsøk på å overkjøre eller hva det er, kanskje et forsøk på å få meg for eksempel til å bli sint og usaklig, sånn at man skal kunne "ta" meg på det.

Det syns jeg ærlig talt er vanskelig å forholde meg til, og jeg har jo skjønt at hele Foreldreportalen er et minefelt av tidligere personkonflikter, gammelt grums og hemmeligheter som sånne som meg ikke vet så mye om (Ref tråden om Toro og Mim). Noen ganger lurer jeg på om Foreldreportalen var ment å være et lukket og eksklusivt forum hvor man inviterer hverandre på vinkvelder, og at slike som meg (outsidere?) egentlig ikke er velkomne.

Jeg setter pris på Desembermammas innlegg, for da føler jeg at jeg kanskje er velkommen her likevel, selv om jeg ikke er på vinkvelder med noen, og selv om jeg ikke har 4 års forhistorie på minst 3 andre forum.

Hvis man skulle gjøre noe med forumtonen tror jeg det mest fornuftige er å fjerne ryktesystemet. For det er lite som forsurer så mye som de som ikke greier å diskutere i tråden (kanskje i frykt for at noen andre skal syns de er teite?), og heller slenger dritt som ikke kan forsvares eller argumenteres med.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat