Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-10, 11:20   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan gi faen?

Det handler litt om selvtillit og trygghet på seg selv. Man må ha litt ryggrad for å tåle at noen protesterer, for å tåle å levere fra seg noe som er godt nok og ikke 120 %. Man må tåle at sjefen spør om noe kunne vært gjort anderledes, og da må man tåle og kunne svare: "Sikkert, men det er det jeg har kapasitet til akkurat nå." Det er en treningssak, for ofte henger dårlig samvittighet sammen med følelsen av å ikke strekke til. Man må finne den tryggheten som sier at man strekker til.

Jeg hadde en aha-opplevelse for noen år siden. Jeg hadde en jobb der jeg tok alsvar for alt det var mulig å ta ansvar for, jeg jobbet meg ihjel og tenkte jobb døgnet rundt, og følte meg bare utilstrekkelig. Så sluttet jeg med det, og bestemte meg for å sette ned foten (det var jo en nødvendighet, jeg hadde ikke holdt ut ellers). JEg ble flinkere til å gå hjem, si "beklager, det rekker jeg ikke", og gjett hva? De var fornøyde med meg likevel.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat