Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-10, 10:45   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppdatering på vårt liv med hund

Sykdommen har ført til flekker hvor hun først flasset av huden, og mistet pelsen. Dette var en sånnsett meget forbigående fase, og ikke store mengder flassing generelt, men altså mer at hun mistet hud og pels på små flekker (typisk i mynststørrelse) Det så ikke pent ut, men medførte ikke mye flassing sånn egentlig, i normal forstand.

Dersom guttungen er allergisk mot hund er det egentlig ikke aktuelt å beholde den, den ble jo flyttet til oss grunnet allergi der den kom fra, så det skjønner de, rådet fra barnelegen der var klar, når barnet reagerer på hund vil allergien bare utvikle seg mer og mer dersom barnet fortsetter å eksponeres for hund.

Men den bekymringen tar vi dersom det oppstår, det håper jeg at det ikke gjør. Han har time hos en hudspesialist i slutten av oktober for å se om man kan finne årsaken til kløen hans. Hittil har denne blitt behandlet som "antar han er allergisk mot noe, her er resept på zyrtec/phenamin", men etter press fra oss (jeg ville vite om han er allergisk mot hund eller ei, ettersom vi fikk en, og jeg synes kløen hans som akkurat var på bedringens vei grunnet medisinstart, begynte å gå motsatt vei) har vi nå fått henvisning til en sjekk av dette.

Jeg håper jo at han ikke er allergisk (og at ikke lillebabyen viser seg å være det om et års tid heller...) vi har jo dessverre en slik genpool å ta av at våre barn automatisk er ansett som å være i risikosonen for å være allergikere/eksembarn/astmatikere...

Men guttungen er veldig glad i hunden, men forsøker å sjefe en del, og sier stadig at hun ikke må spise lua hans/bilen hans/bamsen hans. Hvilket hunden aldri ville finne på, altså. (MATEN hans derimot, hun har den siste uka fått en uvane med å forsyne seg fra bordene... Ikke akkurat når vi sitter der da, men når jeg og guttungen er ferdig med middagen, ikke tar av bordet ør vi går i kjelleren grunnet et "jeg må på do!" fra toåringen (da har man jo gjerne ikke så mye tid å gå på...) kan man fint finne at middagsrestene på guttungens tallerken er borte, ja...)