Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-10, 10:03   #91
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

. Er det virkelig så vanskelig å sende en sms/ta en telefon og spørre om det passer om du kommer over? Eller spørre når man står der på trappen: "Er du opptatt?/Forstyrrer jeg?"

For å svare for egen del, så er det like lite sannsynlig at jeg ville avvist en sms/telefon forespørsel, som at jeg ville avvist noen i døra.
Det hender jo at vi får sms: er dere hjemme? og er vi da på sykkeltur så svarer jeg det, men er vi hjemme, har jeg aldri svart ja, men det passer ikke at dere kommer. Helt uavhengig av om det faktisk passer eller ikke.
Men, det har veldig mye med normen i samfunnet der man bor å gjøre.
Å avvise noen som kommer på besøk ville vært sosialt selvmord, som en annen sa.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat