Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-10, 22:53   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Ja det har skjedd, men stort sett hos mine foreldre og svigers. De har det uansett alltid pent og rent og noe å by på

Altså, det er ikke fordi jeg har det rotete eller ikke har noe å by på at jeg ikke liker uanmeldte besøk. Jeg har en travel hverdag og er avhengig av å slappe av når jeg trenger det. Da ønsker jeg ikke være vertinne. Jeg kan jo heller ikke vaske klær eller gjøre husarbeid når jeg har besøk.

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Det er jo ikke et alternativ å ringe og høre om det passer heller. For ingen ville ha vært ærlige uansett, tror jeg.

Og så de evinnelige spørsmålsrundene om "Vil du ha kaffe? Vil du ha kake?"

Hvor det så er obligatoriske med litt nekting fra gjesten og litt nøding fra vertinna før kaffe og kaffebrød uunngåelig havner på bordet uansett, fordi man ha noe og sette fram til gjestene og fordi gjesten smake.

Akkurat den tradisjonen har jeg klart og frigjøre meg fra. Sier gjesten mine nei takk så tar jeg de på ordet. Noe som har fått mora mi til å ville falle gjennom gulvet i skam opptil flere ganger.

Men nå var jeg visst ganske utenom tema...

Jeg haaater nøding. Ergo nøder jeg ikke mine egne gjester heller.