Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-07, 20:17   #10
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor er det bare uærlige mennesker som finner lommebøker

Lille juleaften skulle jeg fly til svigermor. Jeg skulle ta ut mine siste 500 kr i minibanken på flyplassen, og ser at de som har vært der før meg har glemt kvitteringen. Tar den ut og kaster den. Så skulle jeg sette inn kortet, men det står "vennligst ta pengene" på skjermen. Jeg ser ned, og der er det jammen nesten 2000 kr i kontanter.
Det var et øyeblikk fristende å stikke av med pengene selv, særlig siden jeg var så blakk selv, men jeg tok med kvitteringen og pengene og leverte det til mannen i bankskranken, som akkurat kom på jobb.

Selv har jeg fått igjen pengeboka etter å ha glemt den igjen i kantina på jobb en gang, og i kinosalen en annen gang.

Poenget mitt er at det er ikke bare uærlige mennesker som finner penger eller lommebøker. Håper en ærlig sjel finner lommeboka di, så du får den tilbake, med eller uten penger i. Og så kan du få en trøsteklem hos meg, selv om det kanskje ikke hjelper så veldig.