Tråd: Abort
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-07, 22:07   #402
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Sitron, Polyanna:
Jeg vet at det er en mulig bivirkning hvis man får klamydiabakterier opp i livmoren ved utførelsen, men jeg er så pirket at det mener jeg er en bivirkning av klamydia ikke av aborten. (Altså hvis man blir steril spiller jo det for så vidt ingen rolle.)

Her er det om klamydia og abort, her er plassen jeg hentet klippet fra.:
Kan jeg bli steril av abortinngrepet?

Normalt ikke. Før aborten utføres, må du gjennom en gynekologisk undersøkelse hvor man tar prøver fra livmorhalsen og urinrøret for å finne ut om du har Chlamydia-bakterien. Abortinngrepet sammen med denne bakterien fører ofte til egglederbetennelse som igjen kan føre til sterilitet. Derfor er det viktig at infeksjonsundersøkelser foretas før inngrepet. Er du smittet, får du behandling og partneren din blir også behandlet. Etter abortinngrepet, har du et åpent sår i livmoren. Dersom du de nærmeste dagene etter inngrepet, får smerter sammen med feber over 38 grader, kan dette bety betennelse. Da må du snarest envende deg til lege . Du bør også unngå samleie de første ukene etter inngrepet. Dermed reduserer du infeksjonsfaren selv.