Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-10, 10:06   #24
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags dyr er dette?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Pelsbiller altså. Sånne har jeg funnet også. Og vi får hull i ulla. Hvordan blir vi kvitt svineriet?

Å kvitte seg med pelsbiller er et langsiktig og slitsomt arbeid. Jeg tror ikke det anbefales å gasse, slik Kanina påstår.

Det man må gjøre er å fysisk fjerne både biller og larver og å hindre larvene i å etablere seg i favorittmaten deres, det vil i all hovedsak si ull- og silkeplagg. Det anbefales å legge alt av ull- og silkeplagg i fryseren i minst ett døgn, eventuelt utnytte kulden på vinterstid og ha klærne ute i noen dager da. Deretter bør man støvsuge grundig alle plasser hvor slike biller kan finnes. Og så foreta jevnlig grundig støvsuging fram til man ikke er plaget mer. () Støvsuging anbefales over vasking ettersom vasking gir larvene fukt, noe de har behov for. Husk på å enten kaste støvsugerposen etterpå eller å fryse den. Informasjon hentet fra Folkehelseinstituttet.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat