Sv: Abort
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg forstår og respekterer det å være motstander av abort når det ikke er fare for liv og helse. Men jeg har liten forståelse eller respekt for det å tillate f.eks. to aborter, men ikke tre. Da argumenterer man ut fra hvordan kvinnen har oppført seg tidligere, og ikke ut fra fosterets/barnets rettigheter eller verdi, og det har jeg ikke sansen for.
Det har da ingenting med å respektere barnet og dets verdi å gjøre, men et forsøk på å komme med løsninger for å begrense aborter i et samfunn der folk tar altfor mange. At du ikke respekterer at man som motstander mot abort likevel ser at et samfunn ikke kan fungere uten dette tilbudet syns jeg er helt utrolig til deg å være.
Jeg ser liksom ikke noen forslag fra de som er for abort til hvordan man kan redusere antallet aborter, bortsett fra å komme med prevensjon. Som om det funker. Kondomer finnes knallbillig f.eks. på nett og det burde være en smal sak å skaffe seg omtrent helt anonymt.