Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-10, 09:10   #51
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Halv)høy seng med uttrekkbart skrivebord (løsning for bittelite barnerom)

Små barnerom er en utfordring, vi har alltid brukt lang tid på å gruble på gode løsninger.
Mitt forslag er rett og slett å beholde skapet, droppe høy seng, og å heller gå for en daybed-variant på veggen der skapet står. Gjerne en løsning med skuff under (til leker, en ekstra madrass eller til sengetøyet slik at sengen blir mest mulig "sofa" etterhvert som det blir et ønske). Og så ville jeg hatt Lack-hyller over, den lengste typen, gjerne 2 hyller over hverandre.
På motsatt side ville jeg hatt en supersmal, kanskje vegghengt, pult. Kanskje i hele rommets lengde, da ville den ene enden brukes til lekser, på den andre kan dukkehuset stå og i midten kan hun jo tegne, perle og gjøre dilldall? Flere Lackhyller over, eller Expedit vegghengte (begge fra Ikea) til skolebøker, tegnesaker osv. Oppslagstavler over pulten. En god og litt kul skrivebordstol, kanskje to (en til en venn) skyves helt innunder pulten når de ikke er i bruk.
Tror dette blir et lurere rom på sikt, og de lange linjene du da får i rommet gjør at det blir et "ryddig" uttrykk og ser ikke så overfyllt og knotete ut.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat