Sv: Abort
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Og jeg sier igjen; hvordan?
I en optimal verden burde jo holdningskampanjer funke, men det vet vi jo alle at de ikke nødvendigvis gjør. Noen gjør alt som står i sin makt for å ikke bli gravide (ja, utenom å være avholds da), men de blir gravide likevel. Jeg vet ikke hvordan jeg, og det er ikke det jeg fikk spørsmål om - jeg har aldri kommet til å tatt abort selv, men jeg synes at fortsatt at det er bedre at legestanden tar seg av aborten enn "trollkjerringer" med diverse lumske metoder. (For selv om vi vet bedre, kan desperasjon drive mennesker til det utroligste)
Når jeg sier jeg er for abortloven slik den er i dag, er det jo mange ganger jeg reagerer om folk tar abort...Om mannen krever det, om det ikke passer inn i livet deres, fordi de skal pusse opp badet i stedet etc, - men i noen situasjoner så synes jeg mennesker skal få muligheten til å velge - selv om jeg aldri har kommet til å ta det valget.
Skal man jo være ihuga abortmotstandere, bør man jo være motstandere av kobberspiral også, da blir jo egget befruktet, men spiralen gjør at det ikke fester seg...(Ok, drar den langt)
Jeg vet jo om at par som hadde 3 barn - så steriliserte pappan seg - og de ble gravide IGJEN - og så steriliserte mamman seg - og likevel ble de 5-barnsforeldre