Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 20:49   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokosbolles oppussingstråd

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Lykke til!

Et lite tips for å få det ekstra pent når man maler panel er å bruke akryl i alle skjøtene som vises etter man har grunnet. Da tetter man de og du får ikke lenger de svarte "strekene" i skjøtene. Når man så maler etterpå blir det helt tett og uten streker. Min svigerinne er en mester med akryltuben og akrylerte hele gangen vår, og det ble virkelig mye bedre enn om vi ikke hadde gjort det. Jeg tror ikke jeg gidder å gjøre det på loftet, men enkelte plasser der skal nok få litt akryl for å tette de største "hullene". Når man bruker det drar man tuben langs stripa og så drar du over med en våt finger etterpå.

Det blir veldig bra når det males over. Det blir ikke så bra hvis man bare bruker akryl og lar det være med det (den er stort sett egghvitfarget, så det ser bra ut med en gang), fordi den har ulik glans ift malte overflater og har en tendens til å tiltrekke seg møkk på sikt.