Sv: Er du en klager/sutrer?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Jeg kan jo nevne at jeg også har jobbet endel med service, men sitter ikke med inntrykk av at den jevne nordmann er sutrete. Selvsagt har jeg også fått min del av håpløse kunder, men de aller fleste er da godt skrudd sammen oppi toppen.
Helt enig. Jeg har også jobbet min del i serviceyrker, og mitt inntrykk er også at de aller aller fleste er hyggelige og høflige. Og så er det et lite mindretall som klager og sutrer, og disse roper til gjengjeld så høyt, i tillegg til at de får oss såpass opprørte at det føles som om det er flere enn det er. Det er fort gjort å glemme dem som er fornøyde og høflige, for de gjør så lite ut av seg. (Der jeg har jobbet, først og fremst turisthytter i fjellheimen, var det forresten svenskene som var de største og mest høyrøstede klagerne. Selvfølgelig både og blant dem som hos andre, men sånn generelt utmerket svenskene seg. Alle jeg snakket med hadde samme inntrykket.)
På de flyturene jeg har vært med har da sikkert 95% av passasjerene sittet pent og pyntelig i setene sine uten å si et kvekk, utenom ja takk med et smil når de får tilbud om kaffe.