Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-06, 09:40   #101
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Den må jeg innrømme at jeg ikke skjønte.

Det handler om, som HP skrev, at selve det vitenskapelige perspektivet begrenser muligheten til å forstå selvhelbredelse. Vitenskapen er redusjonisktisk, det vil si at den plukker ting fra hverandre og man søker å forstå detaljene hver for seg. Mens selvhelbredelse i et holistisk perspektiv også tar for seg sammenhengene, samspillet mellom detaljene i en helt annen grad. I tillegg har holismen flere "detaljer", man ser mennesket blant annet som et energivesen og et åndeligvesen i tilegg til en fysisk kropp.

Når det gjelder mennesket som energivesen, så er kvantemedisin en spennende disiplin, som brobygger i forståelsen av energimedisin fra et skolemedisinsk perspektiv. Kort fortalt går kvantemedisin ut på at man har målt frekvensen til blant annet alle kroppens organer og vevstyper. Man vet for eksempel at et frisk skjoldbruskkjertel har egensvingninger på 6,6 Hz. Så kan man med det kvantemedisinske utstyret måle frekvensen på pasientens skjoldbruskkjertel, og om den avviker, så behandler man ved å påvirke kjertelen med riktig frekvens. Dette er utviklet av og brukes av skolemedisinere. Personlig tror jeg at det faktisk er noe tilsvarende som skjer under healing også, bare at kilden for energien ikke er en maskin, men ... la oss kalle det Gud.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?

Sist redigert av Mumriel : 29-09-06 kl 10:05.
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat