Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-10, 22:25   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Dårligste grøsser?

Tråden om Paranormal Activity, der Iset og Inter ler av noe cheerleadermassakregreier, fikk meg til å tenke på en rekke grøssere/thrillere jeg aldri skulle kastet bort tiden på.

Den som først rant meg i hu, var Stephen Kings "The Night Flier".
Vi holdt på å le oss fillete etter 10 minutter, da vampyren dukket opp i en døråpning, innhyllet i tåke og med den karakteristiske spisse kragen. Det var nå én ting, men hva i alle dager skal en vampyr med eget fly!? Idiotiske opptrinn og forsøksvis kunstneriske tilslag (sakte film på helt irrelevante scener) gjorde filmen ufrivillig komisk, men det hele toppet seg da Uheldig Journalist var alene på en flyplass full av døde mennesker, måtte på do og gikk inn på toalettet. Døra går opp, og noe usynlig kommer inn, stiller seg ved siden av ham ved urinalen - og ned i renna kommer en tynn stråle blod ...
Vi hadde det veldig moro.
Men det var neppe intensjonen.

Så vil jeg nevne Jeepers Creepers.
At det går an å ødelegge en film med så gode premisser så fullstendig da!?
Jeg mener, første halvdel av filmen var konge: To tenåringer på roadtrip, biltrøbbel, tom gård ute i nowhere med skummel brønn full av lik som langt på vei bekreftet den Urban Legend'en de hadde snakket om på veien, veikro med skumle mennesker i, mystisk svart pickup som forfulgte dem, synsk dame som kom med hint og advarsler ... You get the picture?
Strålende stemning så langt?
Ja! Kjempeskummelt, vi satt på nåler!
Og så ...
Bilen bryter sammen.
Skummel Pickup kommer kjørende. Stopper.
Mystisk fyr i frakk og hatt kommer ut av Skummel Pickup.
Og det viser seg å være en latterlig gummidemon som plutselig kan fly og har umenneskelige krefter! (Hva i søren trengte han bil for da da? ) Derfra og ut er filmen en endløs orgie i latterlige billigeffekter og håpløst skuespill. SKUFFA!!!

Så har vi Shallow Ground og en til som jeg faktisk ikke husker navnet på som var så elendig at vi faktisk slo av etter et kvarter.
Vi holdt ut litt lenger med In a Dark place, som også var full av gode premisser (ung nanny på stort gods med mørk historie, litt creepy unger og en skummel husholderske), men dessverre også full av scare tactics og lite annet. Da halve filmen hadde gått og ingenting egentlig hadde skjedd, ga vi opp.

Hva er den dårligste grøsseren du har sett, og hvorfor?

Sist redigert av Enhjørning : 28-07-10 kl 23:41. Årsak: La inn rett link.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat