Sv: Barn som ikke vil spise
Minstesnupp på tre år er også slik, men hos henne ligger det tidligere melkeallergi og refluks i bunnen tror jeg, mat ble forbundet med vondt veldig lenge, og det sitter i. Hun spiser lite, og kan gå leeeeeenge uten mat, og uten å forespørre mat også. Hun er dog glad i smoothie, og middagsglass fra Småfolk, 6 mnd Mors Lapskaus. Jeg lar henne få det uten skrupler, folk får si hva de vil, så lenge ungen spiser, er jeg fornøyd. Kan spise litt brød, ikke smør eller pålegg, litt pannekake, ris og pasta. Men hun er blid og fornøyd, tynn som en flis, så vi lar det bero med dette. Jeg har slitt med mat alltid, og vet at mas virker mot sin hensikt. Hun får tilbud om alt vi spiser, vi maser aldri om å smake, for da ender vi med at hun nekter å spise noe som helst.
Jeg regner med hun begynner å spise mer variert en eller annen gang, og inntil videre er det verste alle andre sine kommentarer, og mas om at hun må spise, det gjør bare vondt verre.
Men jeg skjønner du er bekymret, og synes at rådene om smoothie med forskjellig innhold var lure. Du kan også be legen på HS henvise dere til ernæringsspesialist, det fikk vi, og det var ganske greit å få ekspertisen sin aksept for at vi ikke skulle tvinge eller true, som veldig mange mener vi skulle gjøre, men at hun, så lenge hun var frisk og rask, skulle få styre dette i stor grad selv.