Brownies med Snickers og hvit sjokolade
Disse bakte jeg i dag, ganske gode. Litt vel søte, så jeg har redusert sukkermengden en god del her i oppskriften. Men jeg er ganske "ømfintlig" overfor svært søte kaker og sånt, så mulig noen vil ha det søtere. Det er altså 270 gram sukker i oppskriften opprinnelig. Jeg synes 200 gram skal holde i lange baner i denne kaken altså:
3 store egg
200 gram sukker
120 gram hvetemel
Litt vanilje
1 plate mørk kokesjokolade
100 gram smør
1 plate hvit kokesjokolade
100 gram smør
3-4 Snickers, vanlig type
Pisk sammen egg og sukker til det blir litt luftig, trenger ikke å bli eggedosis. Tilsett vanilje og hvetemel. Del deigen i to like deler.
Smelt smøret i hver sin gryte. La den mørke kokesjokoladen smelte i den ene gryten og den hvite sjokoladen i den andre. Rør det jevnt.
Ha den hvite sjokoladeblandingen i den ene deigen og den mørke i den andre deigen og rør det godt sammen.
Hell rørene litt om hverandre ned i en liten, papirkledd langpanne (ca. 20 x 30 cm). Rør evt. litt med en gaffel for å marmorere. Stikk små Snickersbiter ned i deigen, så mye du vil ha. Jeg liker godt Snickers, så jeg dekket omtrent hele flaten med det. Brukte 2,5 stk sånne 2-pakninger. Men jeg kommer til å bruke litt mindre neste gang. Det skal være 5 hele Snickers i kaken originalt, jeg synes det burde holde med ca. 3 stk, men det er en smakssak.
Stekes midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter.
Bilde kommer senere, jeg har fått ny pc og skjønner meg ikke helt på den enda.
Sist redigert av Dixie Diner : 13-07-10 kl 23:06.
|