Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-10, 20:31   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brownies med Snickers og hvit sjokolade

Disse bakte jeg i dag, ganske gode. Litt vel søte, så jeg har redusert sukkermengden en god del her i oppskriften. Men jeg er ganske "ømfintlig" overfor svært søte kaker og sånt, så mulig noen vil ha det søtere. Det er altså 270 gram sukker i oppskriften opprinnelig. Jeg synes 200 gram skal holde i lange baner i denne kaken altså:

3 store egg
200 gram sukker
120 gram hvetemel
Litt vanilje

1 plate mørk kokesjokolade
100 gram smør

1 plate hvit kokesjokolade
100 gram smør

3-4 Snickers, vanlig type

Pisk sammen egg og sukker til det blir litt luftig, trenger ikke å bli eggedosis. Tilsett vanilje og hvetemel. Del deigen i to like deler.

Smelt smøret i hver sin gryte. La den mørke kokesjokoladen smelte i den ene gryten og den hvite sjokoladen i den andre. Rør det jevnt.
Ha den hvite sjokoladeblandingen i den ene deigen og den mørke i den andre deigen og rør det godt sammen.

Hell rørene litt om hverandre ned i en liten, papirkledd langpanne (ca. 20 x 30 cm). Rør evt. litt med en gaffel for å marmorere. Stikk små Snickersbiter ned i deigen, så mye du vil ha. Jeg liker godt Snickers, så jeg dekket omtrent hele flaten med det. Brukte 2,5 stk sånne 2-pakninger. Men jeg kommer til å bruke litt mindre neste gang. Det skal være 5 hele Snickers i kaken originalt, jeg synes det burde holde med ca. 3 stk, men det er en smakssak.

Stekes midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter.

Bilde kommer senere, jeg har fått ny pc og skjønner meg ikke helt på den enda.

Sist redigert av Dixie Diner : 13-07-10 kl 23:06.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat