Sv: Hjelp, jeg er pære og jeg kan ikke kle meg
http://www.klikk.no/mote/trender/article454023.ece
Med pæreformet figur bør du bruke topper med utrigning og unngå små vesker.
Kjendiser som deg: Mischa Barton og Beyoncé Knowles
Kjennetegn: - smale skuldere
- små/middels pupper
- brede hofter
- fyldig rumpe
Mål: Først og fremst å rette fokuset oppover, men samtidig fremheve smale legger, dersom du har det.
Overkropp: - Skulderputer gir en pæreformet kropp fin balanse.
- V-hals gir inntrykk av bredere skuldere og mer tydelig definert brystparti.
- Utringninger generelt drar oppmerksomheten oppover. Det samme gjør mønster, lyse farger, rysjer, smykker og skjerf.
- Tubeformede kjoler og topper, samt tynne stropper, er flatterende.
- Ønsker du deg litt mer former oppe? Juks i vei med bh-er med innlegg og padding! Det skaper fin balanse til figuren din.
- Har du brede hofter, fokuser på midjen med et belte i livet.
- Eller velg overdeler og kjoler med empireliv – høyt liv som går under puppene. Det vil også fremheve de puppene du har.
- Sørg for at dressjakken stopper før rumpa og ikke er for stor. Den bør heller ikke ha lommer som legger seg utenpå hoftene. Poenget er å fremheve den slanke overkroppen.
Underkropp: - Slå deg løs med toppene, men hold underkroppen anonym i en nøytral eller mørk farge som forminsker.
- Mørke jeans med sleng skaper fin balanse og får rumpa di til å se mindre ut.
- Tights eller andre underdeles med stretch er bra om du har litt fyldige lår. Kombiner gjerne med en A-formet overdel, eller en tunika med belte. Bare sørg for at beltet sitter i livet, og ikke henger på hoftene.
- Slitte og lyse partier foran på lårene har en forminskende effekt.
- Bukser i mørke farger med loddrette striper virker forminskende og får beina til å se lenger ut.
- Unngå små lommer midt på rumpa eller på siden av lårene. Det vil bare får deg til å virke større.
Tilbehør: - Tro det eller ei, men en liten veske kan faktisk få rumpa di til å se større ut!
- Styr unna spinkle sko med stiletthæler. De har en forstørrende effekt på leggene.
- Varianter med åpen tå får derimot foten til å se nettere ut.
Din største fordel:
Med pæreformet figur kan du bruke det aller meste av topper