Sv: Foreldrekjøring
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
(Og når jeg ser hvordan mange andre kjører så mener jeg faktisk at det å sende dem av sted med "pappan til en eller annen" ER å sette liv i fare.)
Skal man tenke sånn kan man jo bare holde seg innendørs... Du setter ungene dine i fare med en gang de går ut av døra. Det er faktisk farlig for dem i trafikken selv om de kjører med deg, og selv om du hadde vært verdens flinkeste sjåfør. Det finnes alltid andre sjåfører i trafikken som kjører som tullinger, og da spiller det ingen rolle hvor flink man er selv.
Jeg må bare signere det flere sier over meg. Det er absolutt ikke noe sikrere å ha ungene i buss med 60 elever og tre voksne. De tar av seg sikkerhetsbeltene, vandrer i midtgangen, ligger tvers over setene, osv. Har vært med på det før.
Og ja, hvis prinsippet hadde vært så viktig, hadde det ikke kostet denne faren mye å faktisk stille opp som sjåfør selv. Å kreve unnskyldning fra kommunen for at de holdt datteren vekk fra skoletur synes jeg blir drøyt. Ved at han ikke stilte opp klarte han det helt fint på egen hånd.