Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-07, 18:53   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg sendt mail til justisministeren og justiskomiteen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Elin; jeg tror mer til kultur er veldig smart. Kultiverte mennesker er en forsikring mot en ond verden.

Forklaring: Dersom man leser mye, ser en del film og teater vil man kunne leve seg inn i hvordan andre har det og utvikle empati og forståelse. Vi var alle rørende enige om at det var mangel på empati som gjorde at noen begikk overgrep. Det handler om makt, og er preget av liten forståelse for dem handlingen går utover og konsekvensene av handlingene.

Dersom barn og unge har et allsidig fritidstilbud, noe som krever midler fra kulturbudsjettet, vil de utvikle fine sider ved seg selv; samspill, kreativitet, innlevelse osv. Kanskje vil de føle fellesskap og mestring, noe som ofte er nettopp det en overgriper mangler. De er ensomme tapere.

Mer til kultur (idrett får også penger fra dette budsjettet) vil være flott forebygging!

Selvfølgelig ser jeg dette at kultur i form av alt det innebærer er med på å forebygge, det har du helt rett i, og det betviler ikke så mange tror jeg, men jeg synes faktisk ikke at kulturlivet (være seg det gjelder teater eller sport eller annet) er så rasende underbemidlet i Norge slik det er pr.i dag. Mer penger til akutte tiltak á la det du nevnte over her med slike hjelpekontorer og mer direkte tiltak i form av raskere endringer av lovverk og regler må også til. I TILLEGG til alle de forebyggende tiltak.

Dessverre har ikke ventende ofre av overgrep, pedofili osv. tid til å vente på at økninger i forebyggende tiltak skal vise resultater, de trenger strengere lovverk, strengere straffer og hjelp til å komme videre i livet etter overgrep, og det trenger de NÅ.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat