Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-10, 08:29   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Vi har vanlig speedometer i bilen og GPS med fartsmåler. Speedometeret i bilen viser alltid mye mindre enn fartsmåleren på GPSen. Så for at GPSen skal vise 70 så må speedometeret vise 75-77. Når du runder 90, så må speedometeret vise 10 km/t fortere for at vi skal ligge i fartsgrensen.

Altså kjører jeg ikke for fort i realiteten, men speedometeret mitt viser mer enn 70.

Når det gjelder soner med 30-40-50, så kjører jeg ofte saktere enn selv speedometeret viser. Da er det jo som regel myke trafikanter i nærheten av veibanen.

Hvis jeg kjører på motorvei, og GPSen viser 106 i 100-sone, så gir jeg blaffen i biler som kommer bak blinker og styrer mens jeg holder på med en forbikjøring. Jeg gjør meg ferdig med min forbikjøring og legger meg ikke inn før det er forsvarlig (altså når jeg ser bilen jeg kjører forbi i bakspeilet). Jeg kjører ikke tulling fordi andre har lyst til å gjøre det.