Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 16:46   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Skandinavisk kultur er veldig direkte på godt og ondt. Det syntes jeg var veldig vanskelig i starten. Alene det, at man nesten ikke bruker høflighetsform virkede veldig "hårdt" på meg. Mangel på vaner som å holde døre o.l. gjorde også, at jeg et par gange kolliderte med folk. Men dette vænnede jeg meg etterhvert til. Liker endelig godt å slippe for alle tomme floskler og small talk i hverdagen.

Det, som jeg var længre om at vænne meg til var manglen på fleksibilitet, som når jeg f.eks. var på en fest hvor jeg ikke kjente så mange, og gikk over til en liten gruppe hvor jeg kjente én, så ble jeg aldrig introdusert til de andre. Har måttet vænne meg til å bli mere assertiv Men når jeg en sjelden gang er på fest med mannens kollegaer (han jobber i helsevesenet, og de fleste der har partnere som også jobber innenfor helsevesenet) sitter alle og snakker uhemmet jobb hele tiden. Fryktelig "fy fy" der hvor jeg kommer fra !

At takke for maten er forøvrigt kun noe, som jeg har sett i skandinavia. Jeg synes, det er hyggeligt !

Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat