Tråd: Barnebøker?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-06, 12:56   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at alle barn bør introduseres for Narnia og Lindgren, men det kommer jo litt an på barnet hvor tidlig det skal være.

Selv sliter jeg litt med at jeg har en femåring, som riktignok er glad i bøker, men som ikke vil gå over fra billedbøkene til lengre bøker med kapitler og få illustrasjoner. Selv verker jeg etter å lese "ordentlige bøker" for henne, men jeg trøster meg med at det er faktisk veldig mange gode billedbøker også.

Jeg ville i hvert fall ha lest mye Lindgren. Hun er klassisk og god og en av de få som min femåring også liker (vi har lest Bakkebygrenda og Bråkmakergata).

Ellers har Tor Åge Bringsværd utgitt tre bøker om kattedetektiven Fellini (illustrert av Iben Sandemose) og de gikk i hvert fall godt hjem hos oss.

Bjørn Rønningen: Den vesle vimsete heksen, er en av de få fortsettelsesbøkene vi har lest.

Jeg tar også gjerne imot gode anbefalinger. Biblioteket er håpløst. Selv om jeg understreker at jeg ønsker å lese nyere litteratur for jentene så kommer de trekkende med bøker jeg husker fra min barndom, og de klarer jeg jo å finne selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat