Sv: Den store smoothiestråden
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg lager kun smoothie med egg og nøtter/olje, ellers blir det, for meg, bare en "sukkerbombe" av frukt. Jeg får enormt søtsug av frukt alene og er sulten igjen etter en halvtime, blodsukkeret går helt bananas. Har jeg et par egg i, samt en neve mandler, er jeg mett i et par timer og føler meg roligere i kroppen. Men det er meg altså. Ja, og så fryser jeg ned rester i ispinneformer så ungene kan kose seg med mettende, god iskrem. Faktisk er en slik ispinne en sunnere og mer mettende kvelds enn en mellomgrov brødskive. 
Jupp. Jeg syns også smoothie av kun frukt er for godteri å regne, og jeg blir også veldig urolig i kroppen av den.
I tillegg har jeg altså masse grønnsaker i min. Snupsen har litt mindre i sin, hun er ikke helt fortrolig med grønnsmaken enda. Men litt spinat og en neve spirer vil hun gjerne ha. Avokado er forresten også genialt i smoothie, gjør den deilig kremete og inneholde superbra fett.