Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-10, 23:06   #169
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tror at om barna kommer hjem fra utenlandstur og ikke vet hvilket land de har vært i, så har ikke dette blitt nevnt så altfor mange ganger.

Jeg syns det er naturlig å snakke om landet, språket + se på kart og bilder i forkant (å glede seg til turen er som kjent halve moroa), snakke om landet når man er der (Jammen fint her i England!, Som de kjører fort her i Italia! etc), lære et par gloser på språket samt fortelle gud&hvermann om hvor man har vært og hva man har gjort når man kommer hjem.

Da er det nær sagt umulig å glemme navnet på landet, liksom.

Vel, vi driver for tiden å drar på en del ferier til "syden". For å være helt ærlig ser vi veldig lite til det landet vi er i. Vi reiser bort for å få billigere mat, sikrere vær og komplett ferie.

Vi forteller ungene hvor vi skal og hva landet heter, men om vi befinner oss på Mallorca eller Side, Tyrkia merker de lite til. Folka de omgis med snakker norsk/svensk/dansk. Vi drar IKKE på disse feriene som en kulturell opplevelse. Vi gjør det for å slappe av og få sol.

Jeg er ikke særlig geografisk ignorant, bare litt bedagelig anlagt i feriene mine.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat