Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-07, 10:16   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Opprinnelig lagt inn av Billeba, her.

Jeg syns det er grunn til å tenke seg om og vurdere sitt alkoholinntak, eller alkoholens betydning i livet hvis f.eks.;

- man alltid må drikke hvis det er fotball på TV'n
- man alltid må ta et glass for å roe seg/slappe av på slutten av dagen
- man alltid må drikke alkohol i festlige sammenhenger

Men når du sier "man alltid drikke", er jeg langt mer enig med deg. Hvis du med "må" mener at man synes det er problematisk å klare seg uten, eller at man gjør det selv når man vet at man ikke bør. Og særlig hvis man gradvis øker enten mengden eller hyppigheten på vanen sin.

Jeg mener likevel at man godt kan ha en vane med å f.eks. ta en øl eller to til tippekampen hver lørdag uten at jeg ville kalle dette for misbruk, og uten at jeg ville beskrive dette som at "man alltid drikke til tippekampen". En vane og en avhengighet er ikke det samme. (Selv om jeg absolutt er enig i at det er lurt å være obs på faresignaler.)