Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-07, 19:49   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Törrmat og ökologisk og saann

Siden jeg har faatt hauger av svar og kommentarer paa dette innlegget, vil jeg gjerne innrömme at jeg hadde en liten baktanke med spörsmaalet gitt hva jeg har lest i en annen traad her inne i dag.

Jeg pröver aa finne ut om folk synes det er et maal i seg selv at man skal lage mat fra bunnen av eller om man bör gjöre dette fordi man ellers risikerer aa faa i seg uheldige stoffer.

Jeg bor i Tyskland hvor markedet for ökologiske produkter er meget velutviklet (egne supermarkedet med bare ökologiske produkter, evt. store avdeliger med slike i de fleste "vanlige" supermarkeder). Mens man tidligere hadde et begrenset sortiment av slike produkter, fokusert paa rene raavarer, er det tydelig at trenden gaar i retning av at stadig flere ökologiske ferdigprodukter tilbys (les ökologiske poseprodukter, ökologisk boksemat, ökologisk ferdigpizza etc.) Dette markedet ser m.a.o. ut til aa gaa gjennom den samme livssyklusen som det "vanlige" dagligvarespekteret har gaatt gjennom tidligere - dog enormt mye raskere.

Dette gir meg et klart signal om at folk (naja, i alle fall tyskere ), til tross for at det muligens er veldig enkelt aa lage ting fra bunnen av, önsker ferdigprodukter. Det er (noen ganger) tidsbesparende, mer idiotsikkert etc.

Jeg synes det er fint at ogsaa dem som önsker aa bruke ferdigprodukter, kan faa tilgang til et ökologisk alternativ, men har faatt inntrykk av at man kanskje ikke er en "god husmor" eller whatever man velger aa kalle det, om man tyr til slike.

Noen meninger om saken?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat