Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
Er lagleder for laget til minsten (har vært det i to år nå) og sitter i styret i innebandyklubben til guttene (på andre året).
Jeg har fått forespørsel om å bli trener neste år men det har jeg sagt nei til siden jeg forhåpentligvis blir fulltidsstudent.
Har hatt verv i borettslaget og var vara i FAU. Klassekontakt har jeg ikke vært for noen av guttene enda for de vervene har faktisk vært populære.
Dugnader i borettslaget er vi med på med unntak av ett år vi rett og slett glemte det og hadde invitert folk på grilling. Det var MEGET pinlig å sitte i hagen og spise god grillmat mens det ble kostet og raket rundt oss. 
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Angående å ha foreldre som trenere for barnelag, så er det faktisk noe jeg er litt i mot på prinsipielt grunnlag. Jeg har fått mer sansen for sportsklubber som også tar de små seriøst, og bruker trenere som kan håndtere barn, både pedagogisk og med tanke på fysikk, enn velmenende foreldre uten altfor mye kunnskap.
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Der Glitterbarnet gikk på skøyteskole var det klubbens sportslige trener som ledet denne. Han hadde selvsagt med seg undertrenere som var eldre barn og et par foreldre, men han hadde ansvaret for opplegget, og det syns jeg fungerte fint. Da regner jeg med at lønnen hans også dekket dette. Jeg ser at det kanskje er lettere i store byer, eller i store klubber, som har alt fra A-lag til knøttegreier. Bor man på et lite sted er det nok vanskelig å ansette en trener ja.
Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.
Sportsklubben jeg er involvert i tar de små på alvor.
Jeg har ansvar for juniorgruppa og jeg kan si at det å få trenere til alle lagene er vanskelig. Veldig vanskelig.
man må ty til foreldre og andre eldre spillerer i klubben. Hvis ikek har man ikek noe tilbud, og det vil man jo gjerne ha.
Men jeg skulle ønske at det var slik at trenere kom løpende og ville trene små (og store) barn, men slik er det altså ikke.
Vi har i hverfall folk som har peiling på håndball til alle lag.
Jeg har samme erfaring som Obelix (men innenfor en annen idrettsgren).
Jeg bor sentralt på Østlandet, og det å få trenere til alle lagene er veldig, veldig vanskelig.
Det å få folk til å stille opp i verv generellt er veldig vanskelig.
Det blir noen få ildsjeler som holder hjulene i gang, og uten disse hadde nok mange klubber blitt lagt ned. Trist, men sånn er det.
-Pippi
|