Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-07, 12:29   #71
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

LilleMy skriver mye bra, men hun treffer ikke mål denne gangen. Det jeg har lest i Mims mattråder tyder på at madammen behersker både tradisjonsmat og nyere kokekunster. Og at hun er utrolig raus når det gjelder å dele!

Jepp, det var det jeg også hadde inntrykk av. Det var derfor jeg ble forundret over å lese at den tradisjonelle måten å lage brunsaus på ble omtalt som at den bare brukes av uvitende mennesker som ikke kan å lage mat (særlig når jeg kjenner flere kokker som gjør det slik). Men for min del har hun rettet opp det inntrykket senere, ved å moderere seg og si at det er forskjell på å brune og å svi, og at hvis man bruner langsomt kan det smake bra.

Ellers -utrolig mange bra sausoppskrifter her! :bokmerker tråden: