Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 11:12   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Men i min dødsangst så fikk jeg healing blant annet. Jeg satt der i en time mens healer drev på. Jeg tenkte, mens jeg satt der, at hun får drive hvis hun føler det hjelper henne..... så sier min healer (som er en nær slektning): Du må åpne opp hvis det skal hjelpe. Ja, ha, tenkte jeg.... åpne opp liksom?? Hvordan skal jeg det liksom? En halvtime etterpå hadde dødsangsten sluppet taket såpass at jeg kunne dra ut med en venninne. Vi dro på en lang kjøretur og endte opp på et spisested. Det hadde jeg ikke klart før healingen. Da lå jeg bare på sengen og skalv.

Dette skjønner sikkert ikke mange av dere, og dere vil komme med: tro kan flytte fjell osv. For det første så trodde jeg ikke i det hele tatt. Jeg syns dette var for dumt. Jeg hadde argumentert mot dette og syntes dette var tull for fire år siden, men jeg har opplevd såpass mye rundt dette nå at jeg kan ikke avvise det lenger.... Jeg har innsett at vi kan ikke forklare alt. Det er greit for meg. Hvorfor tror vi hele tiden at vi skal kunne forklare alt?

Jeg tror forsåvidt ikke vi kan "forklare alt", fordi vi forstår ikke hvordan alt virker. Spesielt ikke når det er snakke om psykiske/mentale prosesser. Jeg tror gjerne på det du sier, og jeg synes ikke det er vanskelig å tro på at ulike typer healing eller andre alternative behandlingsformer kan virke f.eks. på akutt dødsangst eller andre psykiske plager. Og at psyken innvirker på den fysiske helsen er jo kjent og ukontroversielt. Alle plager befinner seg på en glideskala mellom "rent somatisk" og "rent psykisk", og det er helt klart en vekselvirkning mellom psyken og kroppen.

En venn av meg som er lege og som har vært en del borti psykisk helsevern, sa en gang at "alle" behandlingsmåter virker positivt på - var det 20% av pasientene, tro, og så virker de negativt på 10%, og har ingen særlig effekt på resten. Litt flåsete sagt, og jeg husker ikke hvilke faktiske prosenter han opererte med, men noe sant likevel. Altså, én type terapi virker på 20%, én type medisinering virker på 20%, elektrosjokk virker på noen, mens noen blir verre, LSD virket på noen mens andre ble verre, kanskje virker kalde avrivninger og blodigler på noen også, mens noen blir verre. Psyken er merkelig og det er veldig vanskelig å si på forhånd hvordan én bestemt pasient vil respondere på én bestemt behandling.

(Hvis du hadde sagt at healeren din hadde fjernet eller redusert selve svulsten, da ville jeg blitt langt mer skeptisk. Men at healeren din fikk deg til å slappe av slik at du fungerte mer eller mindre normalt igjen, og at dette hjalp deg/kroppen din til å bli frisk fra kreften - det tror jeg gjerne på.)