Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 10:48   #116
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Men da må man tåle å være kjepphøy noob som kommer å forrykker balansen til FP's mest profilerte figurer. Man blir plutselig veldig synlig om man ikke bare overser eller tilber "de rette" personene.

Jeg skjønner faktisk hva Imma sikter til jeg, tror jeg. Hvertfall litt. Det er mange som kjenner hverandre godt her - både på forum og IRL. De/vi har en tone seg imellom som kan være vanskelig å trenge gjennom som ny, eller om man er litt usikker - kanskje på egen rolle eller gjengs væremåte på dette forumet. Da MÅ man faktisk være litt kjepphøy i stilen for å tørre å erte på seg og si seg uenig med de mer gamle traverne, og å stå for det. Faktisk Det er jo også ganske åpenbart at det er etpar-mange ganske store vennegjenger her inne som treffes IRL. For utenforstående/nye kan det også virke utilnærmelig.

Det sier ikke noe hverken positivt eller negativt om "FPs mest profilerte figurer", men mer at tonen mellom mennesker som kjenner hverandre godt og har gjort det i mange år kan være vanskelig å trenge gjennom for utenforstående og/eller nybegynnere.

(og det er jo slik at enkelte her inne får seg noen bortimot hver gang de uttaler seg - om man er enig eller ikke. Men det er jo fordi de er så utenomjordisk smarte, innsiktsfulle, diplomatiske og velformulerte at det rett og slett må bli litt sånn. Og det var IKKE ironi)

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Derimot får jeg tidvis følelsen av at det foregår ting per prikk/PM/blogger/semi-IRL-nettverk osv. som er betraktelig mer skadelig for miljøet på forumet, så jeg er i utgangspunktet skeptisk til alt som driver konflikter ut i kulissene hvor det er vanskeligere å rydde opp i dem og stikke hull på verkebyller.

litt av at du kaller IRL for kulisser
Men neida, det poenget kan jeg også se. At om det først er uenighet mellom noen, og disse noen har sine venner, så vil jo disse snakke sammen. Det er jo sånn det er å være venner, tross alt. Om det skjer på PM her inne eller email utenfor, eller over et glass vin for den sakens skyld er jo egentlig irrelevant. Er det nære vennegjenger kan man ende med å ta konflikter her innefra med seg i en større setting.
Men er ikke det veldig vanskelig å unngå, egentlig?

Når det gjelder skriving i blogger kan jeg hvertfall skrive under på at det blir slått HARDT ned på, og umiddelbart. Jeg var f.eks så tomhodet at jeg skrev noe som relaterte vagt til noe som hadde skjedd ute på forumet og i noen grad var konfliktrelatert - inne på en stengt blogg. Det fikk jeg høre, for å si det sånn, og det enda det bare sto der i 2 minutter før jeg tok til vettet (ble tatt til vettet kanskje rettere sagt) og rakk å fjerne det igjen

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat